سونمَز(همیشه شعله ور، تابان)

سیاسی اجتماعی وادبی

سونمَز(همیشه شعله ور، تابان)

سیاسی اجتماعی وادبی

پیام جنبش جوانان افغانستان به مناسبت سالروز تاسیس فیفتا

پیام شورای مرکزی جنبش جوانان افغانستان به مناسبت

سالروز ایجاد وتاسیس نهاد اجتماعی فرهنگی فیفتا!

 

اعضای رهبری شورای مرکزی جنبش جوانان افغانستان به نمایندگی از صدها هزار عضو این نهادی اجتماعی فرهنگی سالروزایجاد وتاسیس   فیفتا    رابرای تمامی اعضا وهواخواهان این نهاد علمی، اجتماعی وفرهنگی تبریک وتهنیت عرض نموده  واز حرکات سازنده وبجای این نهاد قدردانی مینماید.

فیفتا یگانه نهادی بود که دروقت کم توانست خدمات بی شائبه را درعرصه های علمی وفرهنگی از خود نشان بدهد وندای آزادی وعدالت طلبی را درکشورهای آسیای میانه وترک نشین بلند بسازد واز نا بسامانی روزگار بنالد، صدای رسائی این نهاد درمتن تاریخ ماندگار بوده واز یاد بود آن فراموش نخواهد شد.

کارهای سازنده دست اندرکاران فیفتا بخاطر رشد و توسعه ارزشهای فرهنگی وملی ما برای هیچ یک از هموطنان ما چه درداخل وچه درخارج از کشور باشند، غیرقابل انکار هست. این نهاد با دستاوردهای عملی خود برای تحکیم پایه های هویت ملی مان، نشان دادند که هیچ صدای در تاریخ بی پژواک نمی ماند. تشخیص نا به سامانی های روزگار دراطراف واکناف، توسط رژیم های سیاسی برعلیه ترکان دنیا وانعکاس آن برای عدالت خواهان جهان از دیگر اقدامات معقول این نهاد بود که مارا نسبت به آینده امیدوارنموده وضرورت اتحاد وهمبستگی مان را هرچه بیشتر محسوس ساخت.

جنبش جوانان افغانستان نیز به مثابه یک نهاد اجتماعی فرهنگی درسطح کشور، درعرصه های علمی فرهنگی نیز به سان فیفتا، به مبارزات حق طلبانه خود ادامه میدهد. دستاوردهای عملی جنبش جوانان بخاطر احقاق حقوق حقه ملت مان درتاریخ معاصرکشور نیز به همه گان ظاهر وهویداست. اینک جای دارد تا از حرکات همسان فیفتا که جهت نیل به اهداف مشترک وجهت گیری های این نهاد که هموطنان ما از طریق سایت های انترنتی مشاهده میکنند نیز اظهار سپاس وقدردانی نمائیم.

جامعه ما اکنون نیاز جدی به خدمات علمی وفرهنگی بیشتر جهت غنامندی ارزشهای فرهنگی مان دارد تا با حرکات منسجم وسازنده خویش بخاطر تثبیت هویت ملی مان از ین بیشتر ورساتر مبارزه نمائیم واین امانت تثبیت هویت ملی را برای نسل های بعدی با کمال امانت وصداقت انتقال دهیم تا باشد که آیندگان ما حرف های خوبی برای گفتن در ین راستا را داشته باشند. به امید همان روزی که به صدای حق طلبی ما گوش های شنوای پیدا شوند وحقوق حقه ملت ما را کما حقه ادا نمایند.

 

 

بااحترام

شورای مرکزی جنبش جوانان افغانستان

افتتاح بنیاد دوستم

بنیاد دوستم روز پنجشنبه طی مراسم با شکوه بطور رسمی گشایش یافت

بنیاد دوستم روز پنجشنبه طی مراسم با شکوه که شماری از مقامات دولتی، رییس و اعضای مجلس نماینده گان، بزرگان قومی و جوانان در آن حضور داشتند، بطور رسمی گشایش یافت.


الحاج باتور دوستم پسر الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم در این مراسم با رای علنی اعضای موسسین و اشتراک کننده گان به عنوان رییس این بنیاد معرفی شد.

این بنیاد از سوی جوانان ترک تبار کشور بنا بر لزوم دید الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و رییس ارکان سرقوماندانی اعلی قوای مسلح ایجاد شده است.

هدف از ایجاد این بنیاد تلاش برای بهبود تعلیم و تربیه، حمایت از فعالیت های فرهنگی و سایر فعالیت های خیریه خوانده شده است.

شماری از اشتراک کننده گان در این مراسم ایجاد این بنیاد را یک اقدام بجا خوانده و آنرا نهایت ارزشمند در راستای فعالیت های فرهنگی و خیریه در کشور عنوان کردند.

چندین دهه جنگ در کشور سبب شده است تا فعالیت های اجتماعی؛ فرهنگی و اقتصادی در کشور کمتر رشد کند.

هم چنان این جنگ ها سبب فقر مردم شده و شماری زیادی از خانواده های افغان به مشکلات شدید بی بضاعتی مواجه اند.

در ده سال اخیر برخی از موسسات و نهاد ها برای کمک به مردم در بخش های مختلف ایجاد شده؛ اما هنوز هم مردم کشور نیازمند کمک و همکاری اند.

حال نهادی بنام بنیاد دوستم از سوی الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و رییس ارکان سرقوماندانی اعلی قوای مسلح ایجاد شده که روز پنجشنبه بطور رسمی گشایش یافت.

بنیاد دوستم که یک بنیاد فرهنگی، اجتماعی و غیر سیاسیست هدف از ایجاد آن تلاش برای بهبود تعلیم و تربیه، حمایت از فعالیت های فرهنگی و سایر فعالیت های خیریه خوانده شده است.

در مراسم گشایش این بنیاد در شهرکابل پیام الحاج ستر جنرال عبدلرشید دوستم به خاطر ایجاد این بنیاد قرایت شد.

آقای دوستم در این پیام آروز کرده است که این بنیاد در خدمت مردم افغانستان؛ جوانان کشور؛ اقشار مختلف جامعه بویژه مردم بی بضاعت کشور قرار گیرد و بدون تبعیض و جانبداری خاص در خدمت همه مردم قرار داشته باشد.

در راس این بنیاد الحاج باتور دوستم پسر ارشد الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم قرار دارد که کمک به مردم فقیر را یکی از آرزو های دیرینه اش میداند.

الحاج باتور دوستم رییس بنیاد دوستم می گوید؛ او در راس این بنیاد صادقانه در خدمت مردم قرار خواهد داشت.

باتور دوستم ایجاد این بنیاد را نتیجه جدو جهد صمیمانه پدرش و حمایت بیدریغ مردم کشور میداند.

با این حال مسعوده عمری معاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان ایجاد این بنیاد را یکی از خدمات ارزنده رهبر این حزب برای مردم کشورش میداند و می گوید در این مقطع زمانی ایجاد این بنیاد می تواند نهایت برای مردم نهایت موثر باشد.

هم چنان شماری از اعضای مجلس نماینده گان که در این مراسم شرکت کرده بودند؛ می گویند؛ اکثریت مردم به کمک نیازدارند و ایجاد این گونه بنیاد های خیریه برای کمک به مردم ارزشمند است.

گفتنیست بنیاد دوستم حدود یکماه پیش جواز فعالیت از سوی وزارت عدلیه کشور دریافت کرده است و در این مدت هوا خواهان راه دوستم و مردم خیرخواه کشور کمک های مالی برای ایجاد این بنیاد خیریه ارایه کرده اند.

گفتنیست بنیاد دوستم بنا بر لزوم دید الحاج سترجنرال عبد الرشید دوستم رهبر وبنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و تقاضای مردم و جوانان کشور ایجاد شده است.